Новини

Головна » Новини   

Критерії оцінювання 5-11 класів

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11 класів

Види оцінювання навчальних досягнень:

  • Поточне
  • Підсумкове (тематичне, семестрове, річне)
  • Державна підсумкова атестація


Наказ МОН України від 05.05.2008 № 371

 

КЛЮЧОВІ ТА ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

  1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

  1. Спілкування іноземними мовами

Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

  1. Математична грамотність

Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

  1. Компетентності в природних науках і технологіях

Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

  1. Інформаційно-цифрова компетентність

Передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо.

  1. Уміння навчатися впродовж життя

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

  1. Соціальні і громадянські компетентності

Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

  1. Підприємливість

Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

  1. Загальнокультурна грамотність

Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

  1. Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

НАСКРІЗНІ ВМІННЯ

  1. Читання з розумінням
  2. Уміння висловлювати власну думку усно й письмово
  3. Критичне та системне мислення
  4. Здатність логічно обгрунтовувати позицію
  5. Творчість
  6. Ініціативність
  7. Вміння конструктивно керувати емоціями
  8. Здатність співпрацювати з іншими людьми
  9. Вміння розв’язувати проблеми
  10. Вміння оцінювати ризики та приймати рішення

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ

  1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
  2. Ціннісне ставлення особистості до праці
  3. Ціннісне ставлення особистості до мистецтва
  4. Ціннісне ставлення особистості до природи
  5. Ціннісне ставлення особистості до себе
  6. Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей
  7. Ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духових надбань рідного краю.

Оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи здійснюється за

12-бальною шкалою відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»

Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів:

  • початковий
  • середній
  • достатній
  • високий

Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів:

  • усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування),
  • письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та ін.).

Оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи здійснюється за 12-бальною системою(шкалою), відповідно до наказу МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти».

Біологія

Географія

Економіка

Іноземна мова

Інформатика

Історія

Література

Математика

Основи здоров’я

Правознавство

Природознавство

Трудове навчання

Українська мова

Фізика

Астрономія

Фізична культура

Хімія



15.12.2021 | Aдмін

Вернутись назад