Новини

Головна » Новини   

До хорошого уроку вчитель готується все життя (В.О.Сухомлинський)

На світі  багато чудових професій. І все ж одна   найважливіша, найкраща Це  мистецтво навчати, передавати в майбутнє все, чим оволоділо людство за свою багатовікову історію. Диво щоденне й неповторне - праця учителя. Перед молодим педагогом, який переступає поріг школи вже не як учень, а вчитель, виникає безліч запитань: як знайти спільну мову з дітьми, як їх зацікавити, як стати для них другом, як зробити свої уроки такими, щоб на них поспішали учні. Своїми рекомендаціями щодо вирішення цих проблем поділилися педагоги Гніванської альтернативної СЗШ І-ІІІ ст. №1 ім. А.С. Макаренка розвитку здібностей дитини, на базі якої 21 квітня відбулося спільне заняття районної школи молодого вчителя та новопризначеного керівника. У центрі уваги на спільному засіданні був його величність урок




    Лише завдання у педагогів були різні. Молоді колеги вчилися, як знайти правильний підхід до кожної дитини, щоб запалити в їхніх серцях вогник пізнання, бажання вчитися. Педагогам школи, які проводили відкриті уроки, слід було переконати молодих колег, що основне - розуміти дитину, відкрити їй своє серце, впустити і прийняти дитину такою, яка вона є. Не вказувати знайдений шлях пізнання, а допомогти кожному учневі знайти свою, хай навіть вузеньку і важко прохідну, стежку; не тягнути за руку на гору, перебуваючи на її вершині, а допомогти подолати її, йдучи поруч, вчасно підставивши плече.

Зробити аналіз уроку в різних аспектах - таке завдання мали новопризначені директори та заступники. Варто зазначити, що всі чудово справилися зі своїми завданнями. Цікаво та змістовно, з використанням різноманітних педагогічних технологій провели уроки вчителі початкових класів Крамар І.С., Тасьмук А.І., Остапчук Т.І., Присяжнюк Г.М., англійської мови Дрозд А.В., Лаврова Н.Е., Лавренчук І.Д., історії Дмитрієнко В.О., математики Шпаченко І.Ю., фізики Матвійчук С.М., біології Кашталян В.М., хімії Розгонюк О.В., фізкультури Нижник С.О.

Новопризначені директори та заступники глибоко аналізували відвідані уроки під час діалогу Сократа «Його величність урок», який проводили директор школи Бондарчук Г.М. та її заступник Телінська К.В. Особливо активними під час проведення цього методичного заходу були заступники директорів: Яцюк О.І. (Сутисківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Лавренчук А.В.

( ЗОШ І-ІІІ ст. №3 м. Гнівань), Ковальчук М.М. (ЗОШ І-ІІІ ст.  с. Ворошилівки).

Молоді колеги несміло включалися в розмову, демонстрували гарні знання програмового матеріалу, методики викладання предмету, щиро зізнавалися у своїх помилках і одразу отримували корисні поради та настанови від старших колег. На слайдах мультимедійної презентації з’явлилися мудрі поради зі спадщини видатних педагогів: Яна Коменського,  К.Д. Ушинського, В.О. Сухомлинського, Шалви Амонашвілі та інших.  На завершення діалогу всі погодилися з Василем Сухомлинським, що урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції. Учитель готується до хорошого уроку все життя.

 Колектив Гніванської альтернативної СЗШ І–ІІІ ступенів № 1 імені А. С. Макаренка розвитку здібностей дитини знають як творче, неповторне товариство педагогів. Цього разу господарі щиро запросили всіх гостей у незвичайну мандрівку по методичному мегаполісі. Дирекція школи переконана, що все, що робиться з любов’ю, приречене на успіх. Тому основним завданням управлінської діяльності є поєднання високого професіоналізму з любов’ю до дітей. Завдання не легке. А хіба вчителем бути легко? Легко! Але лише тоді, коли цікаво, коли в колективі панує атмосфера творчості та захоплення. Педагогічним кредо колективу є гасло: «Творчо – інакше навіщо!» Серед педагогічної громадськості існують різні точки зору щодо проведення атестації педагогічних працівників. Одні стверджують, що атестація – це крок до успіху, до самовдосконалення, поштовх до розкриття іскри Божої в дітях і учителях. Інші, навпаки, вважають, що атестація - лише драматичний момент у житті вчителя. Установити істину в цьому старався педагогічний колектив школи, який завчасною підготовкою перетворив залу другого поверху на методичний мегаполіс, у якому розмістились установи: «Митна служба», «Методичний банк», «Туристичне агенство», «Інтелектуальне казино», «Екстрим-салон», «Педагогічний Еверест», «Творча крамниця», «Батьківська хата», «Рекламне агенство».  

 

У кожної установи свої обов’язки, як у справжньому житті. Відмінність лише одна, усі працювали над розкриттям особистості педагога, складових його успіху, результативності роботи, намагалися переконати молодих колег , що удосконаленню немає меж.

 

 

    Випробування проходили вчителі: Фєнєва Н.О. - учитель географії, Панченко А.О. - учитель української мови та літератури, Зіняк Т.В. - учитель початкових класів. Для того щоб отримати дозвіл на подорож  мегаполісом, цим учителям слід було пройти митний контроль. Очолювала митну службу методист відділу освіти – Кроча О. М.  Учителі пред’являли митній  службі власні методичні паспорти. Не просто було митнику, адже методичні паспорти були однаковими лише за формою, а за змістом вражали невичерпним джерелом фантазії. Якими ж цікавими були місця проживання, життєві філософії, хобі та захоплення, результативність праці! Так, Зіняк Т.В. своє педагогічне кредо виклала за допомогою кола педагогічних постулатів, афоризмів, мудрих думок: «Дитину має оточувати світ творчості, світ краси, світ фантазії та історичної правди» (В. Сухомлинський), «Учитель – це людина, яка вирощує дві думки там, де раніше росла одна». Її життєва філософія: «Любити життя і жити заради любові». Прописана за адресою: планета Знань, країна Любові до дітей, місто Радості, вулиця Співробітництва.

Педагогічне кредо учительки географії Фєнєвої Н. О.: «Щоб не перетворити дитину на склад знань, комору правил і формул, треба вчити її мислити». Її педагогічний герб – географічний старт–трек «В’їзд у країну Творчості без права повернення назад». Педагогічна місія складається із трьох «Я»:

Я – учитель – навчаю жити в суспільстві.

Я – вихователь – олюднюю навколишній світ.

Я – психолог – проживаю в дитині своє дитинство.

    Пройшовши митний контроль, учителі радо прямували до методичного банку, господинею якого була заступник директора з НВР Телінська К. В.  Вона гостинно пропонувала подорожуючим обміняти валюту на оригінальні методи, прийоми та засоби роботи на уроці. Панченко А. О. демонструвала кейс – метод, намагаючись довести його цінність та інноваційну значущість.

 

 

Фєнєва Н. О. показала цікаве суперсходження на гору завдяки прийому «Приваблива мета».

 

   Зіняк Т.В. повернула всіх у прекрасний світ дитинства, презентуючи гуманно-особистісний підхід у навчанні та вихованні учнів.

 

 

 

  Лавренчук І.Д розкрила методику використання проектних технологій.

Дрозд А.В. провела  чудовий майстер-клас.

 

 

Наступною зупинкою мегаполісу було туристичне агентство. Директор агентства Чугаєнко Т. М. пропонувала курсівки, якими слугували відрядження на курси підвищення кваліфікації. Хто уже був на курсах, ділився своїми враженнями, називали лекції і предмети, які найбільше зацікавили їх. Не змогли обминути вчителі «Інтелектуальне казино». Звісно, це місце, де учителі могли показати знання свого предмету й ерудицію в цілому, а також позмагатися з командою учнів «Елементарно».

Молоді учителі об’єдналися в команду «Співдружність». Очолила цю команду досвідчена учителька, спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист» Фєнєва Н.О. Про результати кожен здогадався зразу: і вчителі, і учні показали гарні знання.

 

 

 

 

А вчителі попрямували до екстрим-салону. Саме тут зав’язалася дискусія щодо проведення атестації, знання Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Характеристики учителів доповнювали колеги, учні, батьки, що уважно стежили за дійством в установі «Батьківська хата». Ні, це не екоресторан, це справжня батьківська хата з добрими материнськими очима, мудрими татовими порадами. Це головний роботодавець для учителя. Вони довіряють школі своїх дочок та синів, тому мають право на обговорення.

 

 

У творчій крамниці ніжні картини Чугаєнко Т. М. притягували до себе погляд і дарували естетичну насолоду. Неперевершено прекрасними були ікони, вишиті бісером, Довгань Ю.О. та чудові вишивки Ковальської Л. О., Стрижакової І.П.

 


 

Під час екскурсії по мегаполісу мандрівники мали змогу  завітати до рекламного агентства і  рекламувати свою школу, учителів, учнів. Якими ж переконливими та цікавими були ці реклами! Саме слово «мегаполіс» говорить  за себе. Думаєте, що мандрівка була довгою і нудною? Помиляєтеся. Мандрівка пройшла на одному диханні і відкрила друге дихання багатьом мешканцям мегаполісу. Учителі школи та гості,  наче учні з розпашілими щоками та очима, що світилися, ніби зорі, обговорювали, аналізували побачене, обмінювалися думками й компліментами, міняли методичну валюту, уважно слухали виступи гостей і навіть устигли скласти методичні путівники, які  відображають структуру та зміст методичної роботи у школі.

 

 

Здається, усі вирішували проблему: чи кожен може стати вчителем. І прийшли до висновку: якщо формально, то так.  Якщо ж говорити про справжнього фахівця , то таким є лише той , для кого в цій професії - покликання , доля, сенс життя . Коли учні після канікул кажуть: «Ми за вами сумували», коли можуть з вами говорити про будь-які проблеми, коли вам небайдуже, що понесуть вони в доросле життя, - ви правильно обрали свою дорогу. «У нашому районі в цьому плані все гаразд!» - зазначила у своєму виступі методист відділу освіти Кроча О.М.

 



06.05.2015 | Aдмін

Вернутись назад